Dlaczego tekst potrzebuje redakcji? Po co korekta?

Oferuję usługi redakcji i korekty tekstów książek, prac naukowych, blogów, treści internetowych. Piszę teksty dla witryn internetowych, artykuły sprzedażowe, ale również blurby (czyli treści reklamowe zamieszczane na okładce książki), recenzje książek.

Dlaczego warto powierzyć tekst redaktorowi, który go sprawdzi? 

Przede wszystkim upewnią się Państwo, że treści, jakie przedstawiają swoim klientom i kontrahentom, są pozbawione błędów logicznych, stylistycznych i ortograficznych. Teksty, jakie Państwo przekazują klientom, są fragmentem wizerunku marki, którą pieczołowicie buduje każdy, kto prowadzi firmę, pracuje dla firmy, instytucji kultury czy urzędu. Reprezentujemy nie tylko siebie, ale także markę, z jaką jesteśmy związani. Warto więc poświęcić nawet samemu chwilę na sprawdzenie tego, co chcemy przekazać dalej, upewnienie, że treści są poprawnie zapisane. Chociaż sami nie jesteśmy w stanie wyłapać wszystkich błędów językowych. Prawda jest tak, że nawet jeśli ktoś jest redaktorem czy korektorem i posługuje się poprawnie językiem polskim, potrzebuje innej osoby, by sprawdziła jego artykuł. Najtrudniej dostrzec własne błędy, a redaktor bardzo często pomaga w budowaniu jaśniejszego i skuteczniejszego przekazu. 

Czy warto powierzyć redaktorowi bloga?

Nawet najbardziej wciągający tekst musi być zapisany zgodnie z zasadami poprawności językowej (niezależnie od tego, czy posługuje się wulgaryzmami, czy językiem urzędowym, normy obowiązują wszędzie). Jeśli forma treści obciążona jest zbyt dużą liczbą usterek, trudno w ogóle taką treść sobie przyswoić. Czytelnik powinien móc tekst przeczytać z przyjemnością, ale przede wszystkim ze zrozumieniem. Literówki, niepoprawna interpunkcja, ortografia, odmiana i niestaranna stylistyka zaburzają odbiór treści. 

Teksty przeznaczone dla witryn internetowych wymagają znajomości SEO (Search Engine Optimization, czyli zasad optymalizacji pod kątem słów kluczowych dla wyszukiwarek internetowych) i szczególnej uważności, a przede wszystkim dostosowania poziomu językowego do możliwości odbiorcy. Medium, jakim jest Internet, wymusza na odbiorcy inny tryb skupienia uwagi niż książka czy papierowe wydanie gazety. Treści zamieszczonych w Internecie raczej nie czytamy, a scrollujemy, przeglądając fragmenty informacji. W Internecie (i bezsprzecznie poza nim) rządzi kultura obrazu, a znajomość sposobów poruszania się klientów po witrynie internetowej pomaga w odpowiednim przyciąganiu ich uwagi i kierowaniu jej na produkt. Dbajmy jednak o poprawność językową, która świadczy o naszej marce.

Jestem do Twojej dyspozycji!

Kontakt

Redaktor @ Agnieszka Tabor
NIP 6462607248
ul. Rolna 49/13, 40-555 Katowice 

© 2024 redaktorkropka.pl / web desing by Nomads Media